Gristoma vadovės interviu leidinyje “Odontologų rūmų žinios”

2020 metų pabaigoje UAB Gristoma vadovės Paulinos Grigaliūnaitės interviu pasirodė LR Odontologų rūmų leidinyje “Odontologų rūmų žinios”. Straipsnio nuorodą rasite čia.

Aut. Audronė URVELYTĖ

„Nebijau žodžio „nežinau“, nes yra situacijų, kai negaliu pateikti atsakymų į klientų klausimus. Geriau pasikonsultuoju su kitais, bet niekada nemeluoju“, – patikino įmonės „Gristoma“ vadovė 29 metų Paulina Grigaliūnaitė. Šių metų pradžioje, mirus tėčiui, ji perėmė prieš tris dešimtmečius jo įkurtos įmonės vairą, o kartu – ir jo vertybes.

„Stipriausi Lietuvoje vadovai 2020“  ir „Stipriausi Lietuvoje 2017-2020“. Šie du sertifikatai kabo ant sienos P. Grigaliūnaitės darbo kabinete. Galbūt į juos ir nenukryptų žvilgsnis, jei ne kelios svarbios detalės.

Arūnas Grigaliūnas odontologinės įrangos tiekimo ir serviso įmonę įkūrė 1992-aisiais, o metais už įmonę vyresnė Paulina jai vadovauja nuo šių metų sausio – nuo tos dienos, kai Arūnas mirė.  Taigi net ir netekties bei pandemijos sąlygomis ji sugebėjo apsaugoti įmonę nuo nuosmukio.

„Tėtis yra sakęs, kaip čia jį, tokį kietą vyruką, ištiko tokia negailestinga liga. Kai jo netekome, atsisėdau prie kompiuterio, nubraukiau ašaras ir pagalvojau – panašu, kad dabar tas „kietas vyrukas“ turėsiu būti aš“, – pratarė Paulina.

Pareigas perdavė dukrai

Kas negerai? Kodėl rankos nebenulaikio badmintono raketės? Kodėl taip greitai apima nuovargis? Buvo 2016-ųjų ruduo, kai vos 50-ies metų sulaukusiam Arūnui Grigaliūnui buvo diagnozuota šoninė amiatrofinė sklerozė – ypač reta, nepagydoma autoimuninė liga.

Paulina prisimena tėčio žodžius: „Aš sportuoju, o man sako, kad greitai negalėsiu net normaliai kvėpuoti… Pirmiausia visuomet kyla kvailas klausimas – kodėl tai nutiko man? Aš jį uždaviau kitaip – o kodėl gi ne man? Svarbiausia – nepradėti gailėtis savęs, o džiaugtis tuo, ką turiu. Iš tiesų laiko tarsi nebeliko, bet aš jo turiu labai daug.“

Žinodamas, kad mirtis rengiasi viešnagėn, Arūnas vis daugiau ir daugiau darbų patikėjo vyriausiajam iš keturių savo vaikų – Paulinai.

„Mūsų šeimos įmonė – maža, tad dar iki tėčio ligos padėdavau visur, kur tik reikėjo mano rankų. Aš ir prekes išvežiodavau, ir internetinį puslapį sutvarkiau, ir sunkias dėžes tampydavau. Aišku, man atrodo, kad nieko čia ypatingo, visi taip elgiasi. Bet kolegos pabardavo, kad nesaugau savęs.

O tada, kai paaiškėjo, kokia liga įsismelkė į tėtį, jis pradėjo mane ruošti įmonės vadovavimui – patikėjo man ir klientų skambučius, ir administravimą, ir visą veiklos planavimą. Tiesa, dėžes, jei prireikia, tampau ir dabar. Ką, negi negaliu?“, – kalbėjo P.Grigaliūnaitė.

A.Grigaliūnas mirė šiemet sausį, o po jo mirties Paulina oficialiai tapo „Gristomos“ vadove.

„Tol, kol dar tėtis buvo su mumis, stengiausi nesikišti į tuos darbus, kuriuos turi atlikti direktorius – svarbiausius sprendimus priimdavo jis. Tik po jo mirties pirmą kartą pažiūrėjau į įmonės sąskaitą banke ir ėmiau tvarkyti finansinius reikalus“, – užsiminė pašnekovė. 

Taip jau sutapo, kad tuo metu, kai ji suko galvą, kaip perduoti žinią klientams apie tai, kad ji tęsia tėčio darbus, prasidėjo COVID-19 pandemija. Paskelbus karantiną odontologijos kabinetai apskritai turėjo nutraukti darbą.

„Taip viskas ėmė klostytis, kad tik man nebūtų per lengva“, – karčiai šyptelėjo Paulina. Bet ji neparklupo – neišleido įmonėje dirbančių inžinierių į pravaikštas, nenukarpė jiems algų, bet pasielgė taip, kaip būtų pasielgęs jos tėtis.

„Pamenu 2008-ųjų krizę. Tuo metu tėtis su manimi apie ją daug kalbėdavo. Jis sakydavo, kad finansiniai iššūkiai yra ne darbuotojų, bet direktoriaus problema. Ir kad problemas reikia spręsti, o ne verkšlenti dėl jų. Man buvo svarbu pasielgti taip pat“, – sakė P.Grigaliūnaitė.

Įmonės veikla – specifinė  

„Gristoma“ aprūpina odontologijos kabinetus bei šios srities klinikas visa būtina įranga. Odontologiniams kabinetams ji tiekia antgalius, prekiauja chirurginėmis bei dantų technikų konsolėmis, sterilizatoriais, odontologiniais įrenginiais.

Taip pat yra teikiamos serviso bei techninio aptarnavimo paslaugos, prireikus – konsultuojama odontologų kabineto įrengimo klausimais.

„Esame moralus verslas – stengiamės įvertinti kiekvieno gydytojo poreikius ir nesiūlome tokios įrangos, kuri tuo metu nėra būtina, pavyzdžiui, per daug galingos.

Tokia buvo tėčio nuostata, tokia yra ir mano nuostata: nevalia apgaudinėti klientų siekiant finansinės naudos. Atsakomybė yra mūsų šeimos verslo vertybė, juo labiau kad esame visiškai užtikrinti savo prekių kokybe“, – sakė P.Grigaliūnaitė.

Jos teigimu, svarbiausia šioje situacijoje yra medikų pasitikėjimas įrangos tiekėjais ir ilgalaikis bendradarbiavimas. „Odontologai, jausdami nuoširdžią pagalbą, o ne verslininkų troškimą pasipelnyti, pas mus sugrįžta“, – patikino Paulina.

Taigi įmonėje, dirbančioje kone tris dešimtmečius, neretai įrangos ir prekių užsisako jau antra odontologų karta.

Atstovauja ir prekiauja 

Šiemet, per patį pandemijos įkarštį, „Gristoma“ su sterilizatorių (autroklavų) gamybos įmone „Midmark“ pasirašė oficialią atstovavimo Lietuvoje sutartį.

Anot P.Grigaliūnaitės, šie aukštos kokybės gaminiai  buvo atnaujinti atsižvelgiant į COVID-19 pandemijos metu atsiradusią būtinybę paspartinti sterilizaciją ir taip garantuoti saugumą. 

Šiek tiek anksčiau, 2019-aisiais “Gristoma“ tapo oficialia odontologinių įrenginių gamybos įmonės „Galit“ atstove. Jos centrinis biuras yra Ukrainoje, tuo tarpu gaminiai surenkami Europoje iš  rinkoje lyderiaujančių gamintojų detalių.

„Pasitaiko gydytojų, kurie nusigręžia, sužinoję apie įrenginių kilmės šalį. Bet mes juk siūlome gerą, kokybišką gaminį, o kartu naudojamės proga padėti artimai, su iššūkiais kovojančiai tautai. Taigi esame reikalingi tiems odontologams, kurie paiso kokybės“, – patikino Paulina.

„Gristoma“ jau daug metų yra vienintelė oficiali Japonijos gamintojo NSK atstovė Lietuvoje, teikianti šių įrenginių garantijos bei serviso paslaugas.

„Atsižvelgdama į pandemijos kontekstą NSK atnaujino premium klasės Z95L greitinantį antgalį. Dabar jame galima išjungti oro padavimą ir taip gerokai sumažinti susidarančio aerozolio pasiskirstymo plotą. Nors purškiamas tik vanduo, antgalio aušinimo savybės dėl to nenukenčia.

Svarbu ir tai, kad gamintojai nepabrangino šio antgalio. Jie net pasiūlė akciją, kad jo kaina būtų priimtina odontologams. Tai ypač svarbu tam, kad gydytojai galėtų pasirūpini pacientų, savo bei kolegų saugumu ir taip sumažinti COVID-19 riziką“, – paaiškino P.Grigaliūnaitė.

Atidarė elektroninę parduotuvę

Norėdami paminėti šviesaus atminimo A.Grigaliūno gimtadienį, neseniai, lapkričio 7-ąją, versle pasilikę jo artimieji atidarė elektroninę odontologinių prekių parduotuvę.

„Mes esame pirma ir kol kas vienintelė Lietuvoje įmonė, kuri internete jau prekiauja odontologiniais antgaliais ir įranga.

Apskritai „Gristoma“ yra kone vienintelė šalyje tiekėja, kuri viešai rodo produktų kainas. „Tai mūsų  nuostata – pasitikėjimas ir veiklos skaidrumas“, – pridūrė ji.

Apie asmeninę patirtį

„Augau apsupta odontologų. Būdavo, tėtis veža  mane į mokyklą, o su klientais kalba ir kalba apie kažkokius rotorius ir turbinas. Imdavau klausinėti, kas tai, ir jis man paaiškindavo nepaisydamas, kad apie inžineriją kalbasi su vaiku. Taigi tie terminai seniai yra lyg „atsarginis“ mano žodynas“, – kalbėjo Paulina.

Būdama septyniolikos ji buvo sumaniusi, kad studijuos odontologiją.

„O kas tada perims verslą?“ – tokia tėčio mintis privertė ją suklusti. Ko gero, A.Grigaliūnas jau tada įžvelgė dukters verslumą ir planavo, kuriam iš visų vaikų reikės perduoti  įmonės veiklą, nors pats, anot Paulinos, ketino dirbti ir sulaukęs pensinio amžiaus.

„Nuo odontologijos niekada taip ir nenutolau. Esu dirbusi odontologijos klinikos administratore,  perpratau odontologijos klinikų darbo specifiką, žinau ir gydytojų vertybes.

Tačiau nesu inžineriją išmananti vadybininkė. Man tai – iššūkis, turiu nuolat mokytis. Jeigu nežinau, kaip tiksliai atsakyti į gydytojų klausimus, nebijau to prisipažinti. Jiems nemeluoju, bet pasiklausiu kolegų arba sutariu, kad jie susisiektų su klausimą uždavusiais klientais.

Tėtis sakydavo, kad protingas žmogus visada turi daug klausimų, o kvailam visada atrodo, kad jis viską žino. Klausimai yra visa ko pagrindas – pokalbiai yra vertybių vertybė.

Gaila tik, kad anksčiau bet kokiu klausimu galėdavau pasitarti su tėčiu, o dabar to padaryti nebegaliu. Tačiau tikiuosi, kad mano nuoširdumas ir atvirumas padės išsilaikyti jo vietoje.

Ir kasdien mokausi – skaitau, klausiu, gilinuosi į problemas. Man viskas įdomu, pavyzdžiui, kokius serviso darbus atlieka mano kolegos inžinieriai ir kaip jie tai daro. Turiu nuostabią komandą, su kuria jaučiuosi rami ir užtikrinta“, – patikino nepaprastą iššūkį priėmusi mergina.